16 decembrie 2021

SMARTLAB KRETZULESCU

A patra revoluție industrială sau Industria 4.0 transformă economiile, locurile de muncă și chiar societatea în care trăim astăzi. Tehnologiile de orice fel, mai ales cele digitale, se îmbină între ele, utilizând analiza datelor, inteligența artificială, tehnologiile cognitive și Internet of things (IoT) pentru a crea întreprinderi digitale care nu sunt doar interconectate, ci perfect capabile să ia decizii informate.

Provocarea dată de Pandemia COVID și dezvoltarea exponențială a tehnologiei impulsionează idea de schimbare, pe care și educația trebuie să și-o asume. Un rol important revine și mediului privat, dar și instituțiilor statului care trebuie să colaboreze, alături de școală pentru a pregăti tinerii pentru meseriile viitorului. 

Un răspuns la această provocare l-a dat compania INACO care propune prin Programul Ghidul Meseriilor Viitorului și Tehnologiile integrate, o nouă structură de pregătire, O ȘCOALĂ pentru tinerii antreprenori, pentru voluntariat, pentru competitivitatea tinerilor, care să se folosească de atuurile care le pot da un grad semnificativ de competitivitate pentru o viitoare piață digitală a muncii. Proiectul este realizat în parteneriat cu Primăria Sectorului 3 (finanțator), iar liceul nostru beneficiază pe lângă dotarea cu un SmartLab (24 de laptopuri cu softuri de design grafic, o tablă interactivă, 2 imprimante 3D multicolore, 2 scannere 3D, 25 ochelari de realitate virtuală şi 25 roboţi educaţionali multifuncţionali – aşa arată laboratorul digital inteligent SmartLab 4.0 din liceu), de formarea profesorilor și a elevilor. 

În acest sens, 14 profesori au beneficiat în luna octombrie 2021 de o formare în cadrul SmartLab-ului, iar elevii claselor IX-XII au participat la un training online cu tema Consiliere vocațională pentru meseriile viitorului și vor beneficia în continuare de training în SmartLab.


În luna noiembrie 2021, 10 elevi de la clasa a IXa C au participat la un training în SMARTLAB, prilej cu care elevii au putut descoperi ochelarii virtualii, s-au putut juca cu roboții, pe care i-au programat să vorbească folosind aplicația FABLE și au învățat să imprime un obiect cu ajutorul imprimantei 3D.




Mai multe informații puteți afla urmărind interviul realizat cu prof.dr.Gabriela Dîrloman și elevii Corina Drăgan și Andrei Gherghe, alături de doamna Conf.univ.dr. Andreea Paul-președinta INACO la postul Radio România Actualități (pe 10.11.2021)

https://podcast.srr.ro/RRA/la-dispoziia-dumneavoastra/-s_1-sh_5251

Prof.dr.Gabriela Dîrloman și Prof.dr.Teodora Chiac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu