28 MARTIE 2017 - ATELIER DE LUCRU CU LECTOR DR. DANA OPREA CONSTANTIN ȘI STUDENȚI DE LA CERCUL ȘTIINȚIFIC DE METEOROLOGIE ȘI PROTECȚIA SPAȚIULUI AERIAN (FACULTATEA DE GEOGRAFIE-BUCUREȘTI)
Când spui geografie, nu spui doar
teorie, multitudine și diversitate de informație, ci spui și geografie aplicată
la viața de zi cu zi.
Ca profesor de geografie la un
liceu economic, am constatat necesitatea și dorința elevilor de a îmbina teoria
cu practica, dar și cu alte discipline, precum fizica, bilogia sau chimia, în dorința de a afla informații din orizontul lor local, prin ceea ce se numește
Learning by doing.
În Școala Superioară Comercială
Nicolae Kretzulescu, orele de geografie, ca și cele de fizică sau biologie se desfășoară și în varianta
nonformală, devenind deja o tradiție dezbaterile cu cercetătorii geografi de la
Institutul de Geografie al Academiei Române.
De 2 ani însă, parteneriatul
geografic din liceu s-a extins și cu Facultatea de Geografie, secția de
Meteorologie și Climatologie și Cercul Științific Studențesc de Climatologie și
Protecția Mediului Aerian, coordonat de Lector.dr.Dana Oprea Constantin, prin
activitățile desfășurate în timpul Programului Săptămâna Școala Altfel.
Anul acesta, pe data de 28 martie 2017, împreună cu
elevii de la clasa a 9a G, a avut loc atelierul de lucru cu tema Mijloace și metode clasice și moderne
utilizate în studiul atmosferei. La această activitate, a participat și doamna Director adjunct - Prof.dr. Maria Ionescu.
Acest atelier a fost o modalitate
de verificare și fixare a cunoștințelor elevilor legate de capitolul de
Atmosferă terestră, dar a avut și un caracter aplicativ, practic, deoarece
elevii au putut vedea și lucra cu diverse instrumente, precum: termometru,
termo-higrometru, anemometru etc. Totodată, elevii au aflat și lucruri noi, cum
ar fi: ce este și cum funcționează o stație meteorologică, ce tipuri de nori
există pe cer etc., pe baza prezentărilor PowerPoint făcute de Lector dr. Dana Oprea
Constantin și studenții de la Cercul Științific Studențesc de Climatologie și
Protecția Mediului Aerian, combinate cu discuții libere.
La finalul acestei activități,
s-a efectuat un chestionar de feedback din care au rezultat următoarele:
Puncte tari:
-elevilor le-a plăcut în mod
deosebit acest tip de activitate;
-elevilor le-au plăcut
prezentările și interacțiunea cu studenții și cu Lector.dr.Dana Oprea
Constantin;
-elevii au fost plăcut
impresionați de informațiile noi, care au fost prezentate într-un mod ordonat,
logic și atractiv;
-faptul că studenții au făcut
cadou elevilor 2 atlase: unul al norilor și unul cu fenomene meteorologice;
-elevii își doresc să se mai
repete acest tip de activitate.
Puncte slabe:
-elevii au fost nemulțumiți de
timpul redus (1 oră) pentru desfășurarea acestei activități.
Recomandări:
-efectuarea de noi activități cu
studenții și dna Lector dr. Dana Oprea Constantin (de ex. o excursie sau
mini-proiecte de cercetare pe teme legate de climă/meteorologie)
Vă mulțumim și vă mai așteptăm la
noi în liceu!
Prof.dr.Gabriela Dîrloman
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu